Marţi, 19 Septembrie 2017
Bechtel a finalizat cel mai mare viaduct de pe secţiunea Câmpia Turzii - Gilău PDF Imprimare Email
Evaluare utilizator: / 0
Cel mai slabCel mai bun 
Marţi, 04 August 2009 12:34

 Compania americană Bechtel, care construieşte Autostrada Transilvania, a finalizat cel mai mare viaduct de pe secţiunea 2B (Câmpia Turzii-Gilău), potrivit unui comunicat al companiei.

Viaductul are o lungime de aproape un kilometru (960 m) şi o înălţime de 23 de metri (echivalentă cu un bloc de 8 etaje) şi este situat peste râul Arieş, pe secţiunea 2B a Autostrăzii Transilvania.

Lucrările la construcţia viaductului au început în iunie 2007, dar au continuat cu intermitenţe pe parcursul anului 2008, din cauza lipsei de finanţare.

Pentru construcţia viaductului au fost necesare 192 de grinzi de tip U (cu o greutate de 160 tone fiecare), lucrările fiind finalizate prin turnarea plăcii de suprabetonare, astfel încât viaductul va putea asigura din acest moment continuitatea transportului greu pe aliniamentul autostrăzii.

'Finalizarea acestui viaduct este un punct de referinţă pentru întregul proiect întrucât ilustrează nu doar complexitatea lucrărilor, dar şi mobilizarea extraordinară pentru atingerea obiectivului stabilit împreuna cu beneficiarul pentru acest an', a declarat Bogdan Sgârcitu, director de comunicare al proiectului Autostrada Transilvania.


Bechtel derulează în acest moment pe secţiunea 2B (Câmpia Turzii - Gilău) ultimele lucrări de hidroizolaţie şi asfaltare la alte 10 structuri (poduri, pasarele, pasaje, viaducte, etc), instalarea grinzilor de tip T la pasajul peste autostradă din apropierea nodului rutier de la Turda, activităţi de terasamente la nodul rutier de la Gilău.

În zona nodului rutier Gilău s-a aflat o fostă groapă de balastieră plină de apă care a trebuit să fie desecată şi umplută cu balast şi piatră. În prezent, se lucrează la patru podeţe tubulare şi casetate pentru evacuarea apelor pluviale (km 50+040 - 50+140) şi la benzile A şi C de urcare pe autostradă. La nodul rutier de la Gilău vor fi cinci benzi de urcare şi coborâre de pe autostradă, lucrări pentru realizarea pasajului peste autostradă de la Gilau, care va traversa DN1.

În paralel, pe secţiunea 3C a Autostrăzii Transilvania, între Surplacu de Barcău şi Borş, contractorul este în plin proces de mobilizare a forţelor de muncă, reluându-se lucrările de construcţie în patru locaţii. Pe această secţiune se vor construi 43 structuri (poduri, pasarele, pasaje, viaducte, etc), incluzând şi viaductul de la Surplacu de Barcău, cel mai mare viaduct al întregului Proiect. Viaductul va avea o lungime de 1,8 km şi va fi cea mai importantă structură de pe aliniamentul Autostrăzii Transilvania .

În ceea ce priveşte situaţia actuală a procesului de relocare a utilităţilor pe tronsonul 2B, Bechtel susţine că pentru realizarea obiectivelor agreate în cadrul Protocolului pentru anul 2009, autorităţile române trebuie să permită constructorului accesul la teren prin soluţionarea problemelor legate de relocarea unui număr de 38 de utilităţi, care ar fi trebuit să fie soluţionate până la data de 31 aprilie 2009.

În acest moment singurele zone afectate de situaţia utilităţilor (magistrale de apă, electricitate şi gaze naturale care traversează aliniamentul autostrăzii) sunt cele din preajma nodurilor rutiere de la Turda şi Gilău, şapte utilităţi aflându-se în apropierea nodului rutier Gilău, şi alte două lângă nodul rutier Turda.

Reprezentanţii DRDP Cluj estimează că acestea vor fi soluţionate până în data de 15 august.

Compania Bechtel lucrează, în prezent, pe două tronsoane, respectiv Câmpia Turzii - Gilău (52 de kilometri) şi Suplacu de Barcău - Borş (64 de kilometri).

În 2009, ar trebui să fie demarate lucrările pe alte două tronsoane, respectiv Cluj - Mihăileşti şi Mihăileşti - Suplacu de Barcău.

Autostrada Transilvania, proiect împărţit în opt tronsoane, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere, termenul de punere în funcţiune fiind 2013 - 2014.


Newer news items:
Older news items: